Apple MagSafe


Adapter kuasa untuk komputer riba Apple berasaskan Intel boleh didapati dalam 45W, 60W, 85W. Walaupun anda perlu sentiasa menggunakan penyesuai watt yang sesuai untuk komputer riba Apple anda, anda boleh juga menggunakan watt yang lebih tinggi tanpa sebarang isu.




Sebagai contoh Jika anda mempunyai MacBook (13 inci lewat 2009) yang biasanya menggunakan penyesuai 60W, anda juga boleh menggunakan penyesuai 85W dengan komputer itu. Namun anda tidak akan boleh menggunakan 45W pada komputer itu, kerana ia tidak akan memberikan kuasa yang mencukupi untuk MacBook itu.

Menggunakan penyesuai watt lebih tinggi daripada penyesuai yang dikhaskan untuk komputer tersebut tidak akan menyebabkan komputer anda untuk mengecas yang lebih cepat daripada menggunakan penyesuai yang dikhaskan untuk komputer.

Setiap penyesuai MagSafe terdiri daripada tiga bahgian, anda bolih memilih untuk samada menggunakan Adapter dan kord AC, atau Adapter dan plug AC atau "Duckhead". Cable AC dan palam AC mungkin kelihatan berlainan daripada contoh di bawah berdasarkan kepada lokasi anda.

Adapter

AC Kord

 plug AC atau "Duckhead"